نحوه انجام ممیزی در شرایط ویژه کرونا

نحوه انجام ممیزی در شرایط ویژه کرونا

قوانین اجرایی ممیزی شرکت انطباق کیفیت آسیا جهت صدور و یا تمدید اعتبار گواهینامه سیستم های مدیریتی

با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا، لذا برای ادامه ارائه خدمات به مشتریان عزیز و همچنین جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی در روند اجرایی ممیزی مطابق با تاییدیه سازمان جهانی اعتباردهی IAF و براساس IAF MD 4 : 2018 (استفاده از تکنیکهای ممیزی که با کامپیوتر پشتیبانی می شوند)و IAF ID3:2011 (مدیریت اتفاقات غیر معمول)،امکان صدور یا تمدید اعتبار گواهینامه سیستم های مدیریتی به صورت از راه دور یا Remote میسر می باشد. همچنین مطابق دستورالعمل انجام ممیزی از راه دور سازمان تایید صلاحیت ایران (دستورالعمل ارزیابی از راه دور NACI-W05 (جدید) ) شرکت انطباق کیفیت آسیا جهت افزایش تامین ایمنی و سلامت کلیه افراد مرتبط و درگیر در این فرایند، از فرآیند ممیزی از راه دور با رعایت نکایت ذیل استفاده می نماید. لذا شایان ذکر است کلیه همکاران و مشتریان عزیر نکایت ایمنی را در ارتباط این بیماری رعایت نمایند تا هر چه زودتر ویروس این بیماری از کشور عزیزمان ریشه کن گردد. به امید آن روز با همکاری شما عزیزان

الف- امنیت و رازداری

انطباق کیفیت آسیا بر پایه بیانیه های خط مشی و محدودیتها، ملاحظات و فعالیتهای ممنوعه خود که در قرارداد با سازمان ممیزی شونده جزو تعهدات وی است، به تامین امنیت و رازداری اطلاعاتی از سازمان های ممیزی شونده که بواسطه استفاده از ICT به آن ها دسترسی پیدا نموده یا آنها را در آرشیو خود بصورت ذخیره شده در اختیار دارد ، متعهد است .

در این رابطه انطباق کیفیت آسیا ، ممیزان خود را ملزم به نصب آنتی ویروس و سایر ابزارهای امنیتی بروی لپ تاپ و موبایل های ایشان نموده و همچنین در قرارداد با انطباق کیفیت آسیا ، ممیزان به حفظ امنیت و رازداری تمامی اطلاعاتی از سازمان ممیزی شونده که در حین ممیزی به آنها دسترسی پیدا می کنند، متعهد شده اند .

کلیه کارمندان موظفند پس از اتمام کار ، تمام اطلاعات جمع آوری شده در طول برنامه ریزی و اجرای ممیزی از راه دور را حذف کنند (به استثنای جایی که اطلاعات به عنوان سوابق صدور گواهینامه طبقه بندی می شوند) .در حین ممیزی از راه دور ، هیچ ضبط غیر مجاز (صدا و / یا فیلم) مجاز نیست .

تمام اطلاعات مورد بررسی (صدا و / یا فیلم) فقط به عنوان مدرک برای حمایت از یافته ها و نتیجه گیری های صدور گواهی استفاده میشوند.

ب- فن آوری هایي که معمولا در ممیزی ها استفاده مي شوند

• برای جلسات (شامل افتتاحیه و اختتامیه ممیزی) : تسهیلات تله کنفرانس شامل وسایل شنیداری، ویدئو و به اشتراک گذاری داده ها ، بعنوان نمونه نرم افزار Skype برای برگزاری تله کنفرانس بسیار مناسب است .

• برای ممیزی مدارک و سوابق (اطلاعات مدون) : بوسیله برقراری اجازه دسترسی از راه دور ( remote access ) ممیز به شبکه یاکامپیوتری در سازمان ممیزی شونده که اطلاعات بروی آن وجود دارد که در این حالت ، دسترسی همزمان است . در صورت عدم امکان برقراری دسترسی همزمان ، سازمان ممیزی شونده می بایست در حین گفتگوی آنلاین، بلافاصله بعد از هر بار درخواست ممیز، اطلاعات مدون را از طریق ایمیل یا واتساپ برای ممیز ارسال نماید تا ممیز بتواند در حین گفتگوی آنلاین با ممیزی شونده،مدارک را بررسی و در ارتباط با آن ، پرسش های مرتبط را از ممیزی شونده بپرسد .

• ثبت و ضبط نمودن اطلاعات و شواهد عینی بوسیله ضبط ویدئو از تصاویر ثابت (مثلا ضبط ویدئو از یک فرم تکمیل شده یا یک دستگاه مستقر در سالن تولید یا اشیایی که بدون حرکت هستند)، ضبط ویدئوی معمولی یا ضبط صدا

• ارائه دسترسی دیداری / شنیداری به مکان ها از راه دور ، بعنوان مثال از طریق تماس ویدئویی واتسپ یا اسکایپ با موبایل

– شرکت انطباق کیفیت آسیا جهت رعایت نکات ممیزی حین اجرای ممیزی از راه دور به تهیه روش اجرایی در این زمینه اقدام نموده و در اختیار ممیزین قرار داده است تا ممیزی به بهترین حالت ممکن انجام پذیرد.

در صورت عدم امکان اجرایی ممیزی از راه دور توسط مشتری نکات ذیل قابل توجه است:

1- در صورت وجود هرگونه افراد مبتلا در تیم ممیزی شونده به شرکت اعلام گردد تا ممیزی لغو و برنامه تغییر نماید. (همچنین تیم ممیزی )

2- انجام ممیزی در محل هایی با رعایت فاصله گذاری و جلوگیری از حضور تعداد زیاد افراد در محلهای سربسته (اتاق جلسه)

3- استفاده از تجهیزات ایمنی (ماسک و مایع ضدعفونی کننده دست ) توسط ممیزی شونده و تیم ممیزی